Denaihati

Harimau Malaya

Tuesday 13 May 2014

wanita itu

aku memandang wajahnya..kedutan seribu diwajah wanita itu...kudratnya tidak sekuat kekuatan 15 tahun yang lalu...lelah dia meniti anak anak tangga yang menjunam&tinggi itu...wanita itu adalah sumber inspirasiku...wanita itu ibarat penyuluh idopku..tiada cinta dariNYA untuk wanita itu..tiada lah lahirnya aku...dialah bonda,mak,mummy,ibu,umiku...aku mahu setabah,sekuat serta secekal  bonda seperti mana bonda hadapi cabaran idop nie...ukannya senang untuk kami kecapi kebahagiaan ini setelah pelbagai ranjau n onak duri kami lalui bersama....sangat kuat jiwanya memikol tanggungjwabnya sebagai bapa,ibu terhadap kami adik beradik...seingat aku dulu...hidup kami susah..umpama kais pagi makan pagi...kais petang makan petang...tapi bonda xpernah sesekali mengeloh..malahan bonda sabar hadapinya...aku terlihat bonda bersandar dikerusi malas...mengesat air matanya...perlahan aku datang kearahnya..mengusap air matanya yang kian menitis membasahi bumi...mungkin bonda fikirkan kami adik badek ini...nak sekolah kan kami,yuran serta pengajian...kewangan yang meruncing ketika itu.tapi aku bersyukur ALLAH permudahkan perjalan idup kami satu kuarga...dalam atie...aku berjanji akan membela nasib bondaku bila aku telah dewasa nanti...aku mahu menyenangi bondaku...menitis air mata ini melihat tubuh bonda yang semakin kuwus...pelbagai penyakit bonda hadapi...tapi bonda xpernah mengeloh..malahan bonda bersyukur..kata bonda hadiah kasih sayang ALLAH terhadap bonda..ALLAH ...sehatkan bondaku..sembuhkan segala penyakitnya...selamat arie ibu kepada bondaku Fatimah Mohammed arie ini dan selamanya...

No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...