Denaihati

Harimau Malaya

Tuesday 5 May 2015

Makanan kucingku sayang

Ekonomi sekarang nie makin meningkatkan...so kena lah memikirkan cara macam mana untuk berjimat cermat. Pada yang lovers cat macam aku nie,pastinya mahu yang terbaik untuk kucing kesayangankan...

Hurm...ada sorang member nie tak bagi aku bagi makanan wetfood di pasaran...katanya akan menyebabkan kucing boleh batu karang...takot juga aku..hurmmm...Ntahlah kan,entah betul ntah tidak itu aku tak pasti yang penting,si citam,mika dan kiwi sihat.

Yela,bagi yang berkerja,masa sangat terhad hanya mampu bagi wetfood di pasaran sahaja.Serius...masa memula teruja membela kucing nie,makanan yang menjadi pilihan untuk citam dan kiwi nie adalah royal canin pastuh aku try bagi wetfood yang basah tuh...ok jer dorang makan.Pastuh aku ajar citam,mika dan kiwi makan nasi dengan ikan rebus, makan ayam goreng dengan nasi.

Satu hari tuh aku tergerak hati rebus ikan tongkol pastuh campur labu, then tetulangnya pon aku blander sekali..wah!!hancur...bagi citam,mika dan kiwi makan...Laju jer..nampak dorang kemain suka...Sejak tuh aku rebus ikan,labu dan try masukkan agar agar biar keras dan tahan lama...nampaknya menjadi juga.

Kulit telur aku tumbuk halus dan campurkan dalam rebusan ikan tersebut,kata orang kulit telur nie ada khasiat yang tersendiri menambahkan protein.

Semoga kucing aku sihat dan ceria.

No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...