Denaihati

Harimau Malaya

Tuesday 5 May 2015

Resepi singgang ikan tenggiri

Assalammualaikum dan selamat petang...Minggu nie aku sangat penat...cuti pon macam tak coti je kan...Ikhlaskan hati dalam berkerja,pasti ganjaran ALLAH menanti...Hurmm..tekak nie ha,teringin la pulak nak masak ikan tenggiri masak asam pedas,masih berbaki lagi dalam peti...semalamnya aku masak singgang ikan tenggiri,mudah senang dan ringkas je masakannya....tak payah tumis tumis apatah lagi guna minyak.

Alamak!!!gambarnya lupa aku nak snap...al maklumlah perut dah berkeroncong dah tak ingat apa dah..kena isi dulu baru bertenaga..zup zap zup zap...dah siap masakannya..Next time nanti aku hupload ye gambar masakan aku yang tak seberapa...

ok...resepi paling mudah abad ini

serai
lengkuas
bawang putih
bawang merah
kunyit
asam keping
ikan tenggiri

Bahan bahan tuh aku just suka hiris layang jer

Masukan air dalam periuk,didihkan bersama sama bahan tersebut...Air dah mendidih,masukan perasa secukupnya,kacau dan last masukan ikan tenggiri...jangan lelama sangat sebab kalau ikan masak terlalu lama,nanti hancur tau...

selamat mencuba...nyummmy...nyummy...bluppp...ALHAMDULLILLAH...syukur nikmat dan rahmat.

No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...