Denaihati

Harimau Malaya

Thursday 17 April 2014

mencari nilai idup yang lebih sempurna

ALHAMDULLILLAH...aku bersyukur ssangat di atas limpahan rezeki yang ALLAH berikan pada aku kini...di kelilingi owang owang yang kasih n sygkan aku..itu sgt bermakna dlm idup aku nie...setelah aku di uji,kini aku sedang menikmati keindahan nikmat cinta yg ALLAH kurniakan pd aku..aku bersyukur sesangat di atas kurniaan yg sgt bernilai ini...aku di kurniakan insan yg tersayang,menjadi sumber inspirasiku...mendorong aku kearah kebaikan,memberi semangat dikala aku di uji..time kasih sayangku...aku sgt menghargai pemberiaan ALLAH Yg Maha Hebat ini...aku sgt bersyukur dikurniakan sowang insan yg sgt memahami jiwa aku yg adakalanya memberontak kononnya mahukan kebebasan idup...tapi lembut tutur katanya membuat jiwa aku yang kasar ini menjadi lembut bak sutera...kata katanya n nasihatnya sangat bermakna...katanya aku perlu menjadi solehah..agar generasi yang bakal aku lahirkan nanti berkualiti...aku terpk sejenak..aku da terlalu selesa dengan kehidupan skang nie...aku mahu merantau mencari redha ALLAH..itu yg terpenting dlm idup aku..walau aku di benci seluruh manusia,jika ALLAH meredhai itu...itu xkan menjadi kudis pd aku...jalan yg aku tempuhi nampak seolah aku keseorangan,namun kekuatan yg ade dlm diri seumpama berbondong bondong ALLAH akan menolongku...membuatkan jiwa keorangan terasa ramai..bukankah nanti di alam barzakh kta akan keseorangan menghadapi perbicaraan antara mungkar n nangkir???apakah amalan yang kta ade untuk kta bawa kesana???da bersediakah kta menghadapi sakaratul maut??ALLAH...dosa kta terlalu banyak...bak buih di lautan...namun slagi pintu taubat masih terbuka,kta perlu langkah taubat nasuha...ALLAH..banyak yang perlu aku persiapkan untuk membina ummah yang jitu menegakkan syariat islamiyah...aku yakin,satu ketika nanti ISLAM akan tertegak seperti jaman Rasullullah...smga ALLAH menangkan kaum muslimin dan hancurkan musyrikin...

No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...