Denaihati

Harimau Malaya

Thursday 17 April 2014

sahabat fi sabillillah

aku berikrar setiap kali ade salam perkenalan dihulurkan...bagi aku bersilaturahim kerana ALLAH TA'ALA agar ianya berpanjangan hingga ke syurga ALLAH...Aku nie jenis xsuker putuskan tali persahabatan yang dibina...hurmmm if aku yang bersalah,aku tanpa segan silu akan memohon maaf terdahulu n walaupun salahnya daripada pihak sana sekali pon aku akan mohon maaf kerana bagi aku ganjaran memaafkan itu lebih besar pada pandangan ALLAH...Aku bukan yang terbaik..tapi tak salah kalo aku yang berjabat n menghulurkan tangan terlebih dahulu..bukankah itu lebih baik???itu mengekalkan keharmonian alam persahabatan...hurmm...cer kta amik iktibar dri persahabatan Rasullullah n para sahabatnya...silaturahimnya sampai ke syurga ALLAH...hebatkan...aku pon nk mcm tuh kalo boleh..tapi pada jaman nie amat sukar mencari sahabat yang benar benar ikhlas kawan dengan ktakan...sukar ssesangat..banyak yang suker tikam dari belakang,gunting dalam lipatan,apatah lagi api dalam serkam...sahabat yg baik dia tak akan bawa kengkawannya menempah neraka ALLAH malahan dia akan berusaha sedaya upaya untuk menarik sahabatnya itu ke syurga ALLAH...Cubit peha kanan,terasa sakitnya peha kira..begitu indahnya tali persahabatan kerana ALLAH...kekadang sukar dipercayai kalo owang yang kta da anggap mcm adeq badeq nie dalam diam kenakan ktakan...hurmm..nama pon manusiakan..terkadang keaiban di canang merata,kebaikan di soroknya pula..alangkah sedihnya rasa hati,walaupun hidup di tengah ramai..salah yag kecil dibesarkan apatah salah besar lagi lah diperbesarkan..malah di dengkinya pula...smga aku tidak memiliki sifat begitu henndaknya...aku sayang sangat ukhwah fillah itu...aku sayang kengkwn aku...aku nk sesama berlari merintis syurga ALLAH...


sahabat yang baik, apabila dipandang wajahnya..
membawa mengingati الله.
Mendengarkan kata-katanya..
menambahkan ilmu.
Terlihat gerak gerinya..
meninggikan takut kepada الله.
Berkawan dengannya..
berjuang ke jalan الله..




No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...