Denaihati

Harimau Malaya

Wednesday 23 April 2014

novel monolog cinta membuai mesra....

aku berdiri di tepi jendela,melihat hujan yang renyai renyai membasahi bumi ALLAH...SUBAHAN'ALLAH...damai sangatku rasakan...terasa sejuknya menusuk nusuk di tulang hitamku...arghhhhh...bagaikan  aku tinggal di New Zealand...rintih atieku dalam diam...otak ligat mengimbas kembali kenangan itu...ketika baru pertama kali bersua secara tak sengaja...dibilik kuliah itu permulaan cinta berputik, menyapaku lembut...tutur katanya penuh sopan dan beradab..hurmm...masih terkiang kiang telingaku bait katanya padaku,

        ''Adriana Zatya,nak nikah dengan saya x?istiqharoh dulu,da temui petunjuk...bagi taw saya''katanya padaku...

Seketika aku tergamam,agak terkejut..xsemena mena hampir terlepas kitab di tanganku...mukaku merona kemerahan...arghhhh..malunya aku pada waktu itu..hanya TUHAN sahaja yg tahu...sepertiga malam itu,aku mohon petunjuk ALLAH berdebar debarku rasakan usai solat istiqharoh...aku cuba tenangkan atie..namun makin resah gelisah jiwaku...dia la lelaki pertama berkata sedemikian pdku..ALLAH...jauhkn aku dari maksiat atie ini..aku takot seksaan nerakamu...aku tidur setelah istiqharoh pada hari pertama aku bermimpi,dia memakai serba putih,serban putih dtg senyum pdku...aku terjaga...ALLAH,pukul 4:30 pg???nafas aku turun naik..debaran makin kuat...sok malamnya aku istiqharoh lagi,aku bermimpi lagi...dia duduk d tepian pantai ..pakaiannya sama mcm mimpi semalam..hari ketiga aku istiqharoh lagi,dlm mimpi tersebut dia dtg pdku dengan tersenyum dan berpakaian serba putih...petunjuk ALLAH...teringat kata sowang ustaz jka kta istiqharoh dalam mimpi tuh petunjuknya warna putih,dia adalah yg terbaik utk kta...jka berwarna gelap,itam..elakkan...
 
     Ke esokannya,ALLAH mempertemukan kami lagi...dia tanyakan kepadaku.

''Adriana Zatya,bagaimana petunjuk ALLAH???
Dengan malu malu aku  tersenyum,ALHAMDULLILLAH....jemputla dtg kerumah...

Pada arie yg telah ditetapkan,raya haji yang lalu..rombongannya datang merisik aku dan kami telah bertunang...ALLAH..aku kini tunangan orang???  Sungguh!!!Aku xmnyangka...xmengenalinya,xtaw sapakah die,namun die yg paham agama membuka atie aku untuknya...sudah tertulis di loh mahfuz...nikah kami bercinta...ALLAH...betol kata bonda.rezeki ade d mana mana cuma akan datang tepat masanya...terkadang kta kna ukak mata n atie seluas luasnya,trkadang tanpa disangka,rezeki tuh dtg di depan mata,dikanan n kiri,di depan n d belakang kta..tanpa disangka,tanpa di duga..ALHAMDULLILLAH...kerana takdir ALLAH,aku dipertemukan dengan die,kerana takdirnya aku jatuh cinta...ALLAH..indahnya nikah kta bercinta itu impianku...mencari barakoh diawal perhubungan...aku xkenal siapa bakal suamiku sebelum ini,aku xtaw siapa die...kini ALLAH memberi anugerah terhebat n terindah..aku bersyukur xterhingga...

No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...