Denaihati

Harimau Malaya

Wednesday 18 June 2014

petua kecantikan dengan telor ayam

Assalammualaikum..mornink la korang...nie aku nak kongsi tip penjagaan muka yang murah and sangat sangat berbaloi...tak yah kuor duit ribuan ringgit untuk cantik...aku da amalkan lagi zaman aku remaja dulu..memang bagus hasilnya..yang mana dulu waktu remaja,muka aku penuh dengan jeragat and jerawat...macam macam produk aku da try...last last kali kakak aku suggest pakai putih telor untuk buat masker ler...hurmmm..emang memula tuh aku tak tahan bab hanyir sesangat baunya...tapi nak elok and kecotkan jerawat and hilangkan jeragat kat muka....aku gagahkan jugak la....pompuan opkos la kan...naluri nak cantik,melawa tetap ade...ye kew dak???heheehehe...ukannya susah pon nak membuatnya..

amik putih telornya sahaja ye....


amik kulit limau sunkist ye...potong agak agak je...untuk blander


kacang dal nie rendam semalaman ye...



nie bahan bahannya n cara caranya:

*telor ayam
*madu (if nak letak boleh,xletak pon xpe)

memula korang amik sebijik telor ayam..pas tuh asingkan kuning and putih telor tuh..amik yang putih sahaja ye....then masuk dalam bekas...buh madu sikit...masukkan dalam peti ais..bio die sejuk...pas tuh baru apply kat muka ye...emang tegang sesangat mukanya nanti...

banyak kelebihannya korang....if diamalkan selalu,muka bersih tanpa jerawat and jeragat...makin tegang muka taw...anti kedutan taw...kulit pon tak kering and tak berminyak...makin putih...

then tip kedua yang aku amalkan gak..ok..bahan bahannya ialah:

*telor ayam
*kacang dal
*kulit limau sunkist( if pakai kulit limau lain pon ok...aku suka kai kulit limau sunkist bab suka bau die...wangi)

ok..memula rentam kacang dal tuh semalaman ..da semalaman blander sampai halus,pas tuh kulit limau tuh blander pas kacang dal tuh (dalam blander yang sama) then masukakn putih telor sahaja..blander gak...biar bahan bahan tadi rata... da settle..apply la kat muka tuh...bio kulitnya mulus gebu and bertambah bersih...
aku lak lebih suka masuk dalam peti ais dulu,bio bahan bahan tuh sejuk ...baru apply kat muka...biasanya aku apply time nak tdo...sok bangun pagi..baru aku cuci....kala tuh aku gaser kulit aku lembut je...jeragat,blackhead dan blackwhite kat muka pon da kurang...if rajin buat...INS SHA ALLAH..muka da tak berjerawat,black white dan black head pon hilang....then kalo kakak aku buat masker nie...die lebih suka celopkan kapas then apply kat muka...pon bolehhh...ikot keselesaan korang la kan...


selamat mencoba...














No comments:

Post a Comment

WOW...BESTNYA BERD'HAQO...BEAUTY GITU YOU ALL

Assalammualaikum...Hai uall...Suka Chepidah nak kongsikan barang baik nie.Pada mulanya sekadar suka suka mencuba jer produk D'haqo nie ...